POLFLAM – nowe inwestycje, nowe rynki, nowe produkty

Od momentu, gdy firma POLFLAM zdecydowała się na ścisłą specjalizację w produkcji szkła ogniochronnego, mija właśnie 12 lat. Początek był skromny: mała hala, podstawowe maszyny, ale plany jasno sprecyzowane: stworzyć nową jakość technologiczną. Pierwszy krok stanowiło opracowanie własnej receptury żelu ogniochronnego. Następny etap: budowa własnego zaplecza badawczego i rozbudowa parku maszynowego. Oferta poszerzała się szybko o nowe produkty: kolejne klasy EI, szkło gięte, multifunkcyjne – w klasach P5-P7, szkło na stropy i schody...

Dziś szkło POLFLAM jest znane w całej Europie, a także poza kontynentem, testowane w najbardziej renomowanych instytutach badawczych i stosowane w najnowocześniejszych projektach architektonicznych. Jaki będzie kolejny krok spółki?

Założeniem jest konsekwentne tworzenie nowych rozwiązań, przełamujących ograniczenia technologiczne, z którymi borykają się architekci i inżynierowie. Naturalną konsekwencją są systematyczne inwestycje, konieczne do wprowadzania na rynek kolejnych produktów.

Każde nowe rozwiązanie opuszczające fabrykę POLFLAM-u przechodzi surowy wewnętrzny sprawdzian. Taka kontrola wymaga rozwoju zaplecza badawczego – właśnie ukończona została rozbudowa pieca do prowadzenia prób ogniowych szkła wielkoformatowego, które stało się już europejską wizytówką POLFLAM-u.

W październiku 2016 r. w instytucie badawczym ift w Rosenheim (Niemcy) przeprowadzono badanie szkła o wymiarach 5900 x 3100 mm. Przyczyniło się ono do decyzji o zakupie kolejnego pieca do hartowania – tym razem o wymiarach jumbo: 6000 x 3200 mm.

Rynek pokazuje, że ta filozofia produkcji przekłada się na znaczną przewagę nad konkurencją. W ostatnich latach sprzedaż szkła POLFLAM® rosła w tempie 30-40% rocznie.

Niebawem nastąpi oddanie do użytku kolejnej dużej hali produkcyjnej, zapewniającą moce produkcyjne z niezbędną rezerwą.

– Jesteśmy w pełni gotowi do realizacji dużego wolumenu zamówień – deklaruje Dawid Kapsa, dyrektor generalny spółki POLFLAM. – Takich spodziewamy się na rynku krajowym, a wkrótce za granicą. Wprowadzamy nowe produkty, które z pewnością będą dużą niespodzianką dla naszych klientów i partnerów. Tym większą, że dzięki nowoczesnej technologii produkcji będziemy mogli zaoferować je w naprawdę atrakcyjnej cenie.

– POLFLAM bez wątpienia wygrywa na rynku szybkością reakcji i odwagą w podejmowaniu nowych wyzwań – podsumowuje dyrektor zarządzający Mariusz Minior. – Siła firmy to połączenie nowoczesnej technologii z energią i determinacją zespołu.

Tak właśnie rodzą się nowe pomysły, które błyskawicznie przechodzą ze sfery koncepcji do realizacji i wprowadzenia na rynek.

Test w instytucie ift w Rosenheim.
Badanie szkła o wymiarach 5900 x 3100 mm

Targi BAU 2017 w Monachium. Szkło POLFLAM® w przegrodach naturalnej wielkości

POLFLAM